Wednesday, August 8, 2012

Ternak Kambing Malaysia

Assalamu'alaikum Wrmbth, Ternak Kambing Malaysia ? Zaman ternakan kambing telah berlalu dan ramai yang telah mencuba. Tetapi, kami penternak muda Malaysia masih optimis dengan peluang yang ada dalam projek ternak kambing Malaysia. Kami akan cuba mencari dan mengkaji sumber rujukan barat dan mengolahnya ke bahasa Malaysia bagi manfaat pen ternak kambing Malaysia.

Mengapa penting sangat projek ternak kambing Malaysia ni? Tahukah anda, negara kita tidak mampu mengeluarkan kambing yang cukup untuk permintaan masyarakat setempat dan kini bergantung kepada import daripada kambing luar negara. Apa akan jadi jika berlaku peperangan di negara kita? Tiada makanan kerana rakyatnya tidak mampu menghasilkan makanan sendiri dalam kuantiti mencukupi.

Tugas yang sukar ini telah membuka peluang yang besar kepada masyarakat kita tetapi ramai yang mencuba dan kebanyakannya kecundang. Mengapa projek ternakan kambing Malaysia kelam dan masih tidak mampu mendatangkan hasil? Sama-sama kita atasi masalah ini dengan ilmu dan usaha berterusan insyaallah.

No comments:

Post a Comment